• تاریخ انتشار : 1402/06/01 - 07:08
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 190
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیام تبریک رئیس بیمارستان ضیائیان به مناسبت روز پزشک

دکتر سعیدرضا جمالی مقدم رئیس بیمارستان ضیائیان در پیامی اول شهریور ماه روز پزشک را به تمامی پزشکان تلاشگر در این عرصه تبریک گفت.

دکتر سعیدرضا جمالی مقدم رئیس بیمارستان ضیائیان در پیامی اول شهریور روز پزشک را به تمامی پزشکان تلاشگر در این عرصه تبریک گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:
به نام خدا
روز پزشک را که به نام نامی ابن‌سینا، طبیب و فیلسوف و حکیم بزرگ ایران و جهان نام نهاده‌اند، به جامعه فرهیخته و خدوم پزشکی کشور تبریک و تهنیت عرض می نمایم. از دیدگاه قرآنی، این توفیق و افتخار به پزشکان اختصاص‌یافته است که پیونددهنده اراده الهی با شفای بیماران باشند؛ همین رابطه معنوی است که قداست دانش طب، اعتماد به دم مسیحائی طبیب و اثربخشی امر طبابت را از دیرباز تا این زمان به همراه داشته است و با همان قداستی همراه بوده که در سوگندنامه سقراط به تصویر کشیده می‌شود. 
با این پیشینه و سیاست، برنامه‌ریزی باید به‌گونه‌ای باشد  که پزشکانی  تربیت شوند که گفتار و رفتار و کردارشان در این حد والا باشد و فارغ‌التحصیلان ما بیش از آنکه به موقعیت اجتماعی و انتظارات  خود از جامعه و مردم  بیندیشند،  دغدغه پاسخگویی به مردم و  انتظارات  جامعه از خود را داشته باشند، طبابت را  نوعی  عبادت
  بدانند و نه تجارت، چراکه  پزشک  می‌تواند وسیله شفای بیمار از  سوی خداوند باشد و این افتخاری است بزرگ برای  پزشکان.
این‌جانب ضمن تبریک این روز، از ایثار، فداکاری و صبوری‌های جامعه پزشکان متعهد به‌ویژه پزشکان محترم مرکز آموزشی درمانی ضیائیان و پزشکان محترم هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، که تمام تلاش خویش را برای تأمین سلامت و درمان آلام مردم مصروف داشته‌اند صمیمانه تقدیر و سپاسگزاری می‌نمایم
.

  • گروه خبری : اخبار داخلی,مناسبت ها,حوزه ریاست
  • کد خبر : 241765
مهدی صدفی
تهیه کننده

مهدی صدفی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *